Continguts conceptuals - TERCER CURS
El text informatiu
Estructura dels continguts
Dimensió comunicativa: Comprensió de missatges orals, escrits i audiovisuals
Cerca d’'informació i hàbits de consulta per comprendre i ampliar el contingut dels missatges utilitzant estratègies prèvies a la cerca i fonts diverses: 1) fonts escrites: cerca d’'articles de revistes o diaris, arxius, documents escrits o amb imatges; 2) l’'estratègia prèvia a l’'ús dels cercadors d'’Internet.
Expressió de missatges orals i escrits.
Composició, en suport paper o digital, de textos propis de l’'àmbit acadèmic, elaborats a partir de la informació obtinguda i organitzada per mitjà d'’esquemes, mapes conceptuals, fitxes i resums.
Interès per la bona presentació dels textos escrits, tant en suport paper com digital, amb respecte a les normes gramaticals, ortogràfiques i tipogràfiques.
Reflexió sobre la llengua i el seu aprenentatge.
Ús d'’estratègies per a la correcció lingüística i revisió gramatical dels textos mitjançant l’'ús i la consulta de diccionaris, eines informàtiques de revisió del text, compendis gramaticals i reculls de normes ortogràfiques.
Dimensió estètica i literària: Utilització progressivament de manera autònoma de la biblioteca del centre, de les de l’'entorn, de les biblioteques virtuals i webs per al foment i orientació de la lectura.
Competències bàsiques
1. Competència en comunicació lingüística
2. Competència per a aprendre a aprendre
3. Autonomia i iniciativa personal
4. Tractament de la informació i competència digital
5. Competència social
Objectius
Analitzar i elaborar textos informatius de caire periodístic.
Puntuar textos breus fent servir, principalment, el punt, el punt i coma i els dos punts.
Expressar estats d’ànim.
Activitats d'avaluació
Activitat inicial: preguntarem als alumnes què saben de la narrativa popular. Treballarem la narrativa popular amb algun text i en definirem les característiques.
Activitats: Treballarem els gèneres radiofònics amb l'ajuda del webquest http://ceipdrassanes.ravalnet.org/webquest/femradio/ i a partir d'aquí farem un petit magazine. Dividirem els alumnes en quatre o cinc grups i entre tots construirem el programa que gravarem amb l'ajuda del programa Audacity i el penjarem al bloc de la classe.
Criteris d'avaluació
Específicament els objectius de la unitat estan superats quan l’alumnat ha interioritzat els conceptes treballats: discriminació dels gèneres de la narrativa popular; coneixement dels gèneres radiofònics; creació de textos, en suport paper o digital, prenent com a model un text literari treballat a l'’aula o realitzar-ne alguna transformació senzilla; realització d'explicacions orals senzilles sobre fets d'’actualitat que siguin d’'interès de l'’alumnat, amb ajuda de mitjans audiovisuals i de les TIC.
LA FAGEDA D'EN JORDÀ
Fa 12 anys
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada